piątek, 25 grudnia 2009

[3d max] Modelowanie felgi

Co by nie pozostać gołosłowny, pierwszy tutorial.
Tutorial opisujący jak wymodelować felgę. Tutorial dla początkujących, wszystkie, nawet najprostsze czynności starałem się opisać i pokazać.

1. Stwórz cylinder w widoku top o parametrach jak poniżej:




2. Kliknij prawym na viewporcie i convert to poly.

3.Zaznacz poligony dookoła cylindra w równych odstępach, tak jak pokazano na obrazku pożniej:




4. Daj extrude z taka wartością aby długość ramion ci odpowiadała.

5. Ustaw wartości x i y obiektu na 0,0:





6. Stwórz tube o parametrach:





7. Ustaw tube jak wcześniej na wartościach x i y 0,0.


8. Ustaw obiekty żeby były równo:






9. Zaatachuj oba obiekty w jeden.





10. Zaznacz jedna z krawędzi podświetlonych na czerwono na obrazku i kliknij przycisk Loop.


11. Przesuń teraz zaznaczone edge w dol.


12. Pozaznaczaj te poligony:



ja w tym celu ukryłem część felgi aby ułatwić sobie zaznaczanie, możliwość ukrycia elementu znajdziesz w zakładce element, edit geometry hide selection.
13. Naciśnij klawisz delete
14. Podobnie postąp z ramionami felgi:



15. Zaznaczamy edge jak wcześniej, aby przyspieszyć ten proces używaj przycisku ring:


16. K likamy prawym na viewport i wybieramy conect o wartości 4.
17. Teraz musimy połączyć ramiona z obręczą.
Aby nam ładnie się połączyły ramiona z obręczą musimy zweldować edge na ramionach, w tym celu zaznaczamy równoległe leżące vertexy i robimy weld:


18.Musimy w ten sposób połączyć wszystkie vertexy na ramionach, również te pod spodem ramion.
Gdy to zrobimy łączymy już ramiona z obręczą:
Zaznaczamy vertex robimy target weld i przeciągamy do vertexa na obręczy.


19. Efekt dotychczasowy:


20. Zaznacz te krawędzie, dla ułatwienia posługuj się opisanym już wyżej ringiem.




21. Włącz soft selecion, ustaw odpowiednia wartość i przesuń vertexy do góry:


22. Zaznacz te poligony, które zaznaczyłem na czerwono, zastosuj bevel, o niskich parametrach rzędu 0,3 dla height dla amount -03:


23. Zaznacz te edge:


24.Narzędziem scale zrób tak jak na obrazku:


25.Kliknij prawym i zastosuj chamfer o wartości około 1
26. Zaznaczmy teraz środkowy vertex, kliknijmy prawym i convert to edge, później conect o wartości 1.
27. Zaznaczmy teraz te edge i robimy conect o wartości 2:


28. Teraz musimy wymodelować dziury pod śruby, najlepiej w tym celu stworzyć cylindrach o takiej wielkości, aby był jak dziura pod śrubę, ważne jest tylko żeby miał sides o wartości 8 ponieważ będzie on nam służył jako wzór.
Utwórz 5 takich cylindrów i rozmieść je równo dookoła felgi. Można to zrobić „na oko” lub skopiować felgę, usunąć jej poligony zaatachowac cylinder, po czym użyć tablicy array.


29. Teraz musimy poustawiać vertexy dookolna naszego wzoru:


30. Jeżeli już to zrobimy zaznaczmy poligony wewnątrz kształtu i naciskamy delete.


31. Zaznaczamy teraz vertex na samym środku od spodu felgi naciskamy convert to poly i klawisz delete.
32. Teraz klikamy na border i z klawiszem shiftem przeciągamy do dołu otwory o dosłownie jeden milimetr, puszczamy shift i znowu przeciągamy o wartość jaka chcemy, aby otwory aby głębokie.


33. Na koniec klikamy w liste rozsuwana i wybieramy modyfikator TURBO smoth, nadajmy mu wartość 2:




Efekt końcowy:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz